Aleksandar Mitrovic kembali berlatih bersama Serbia dan tidak mengalami kesakitan selepas kecederaan kakinya, ketika negaranya berharap dia akan cergas untuk beraksi menentang Brazil lewat malam ini.

Mitrovic menjaringkan gol untuk menghantar Serbia ke Piala Dunia, menanduk masuk pada minit ke-90 menentang Portugal pada November 2021 untuk meraih tempat teratas dalam kumpulan kelayakan mereka dan tempat automatik di Qatar.

Tetapi Mitrovic, yang telah menjaringkan 50 gol dalam 76 perlawanan untuk negaranya, terlepas perlawanan terakhir Fulham sebelum menyertai Serbia kerana masalah kaki.

Ketua jurulatih Serbia, Dragan Stojkovic, sebelum ini bergurau Mitrovic akan pergi ke Piala Dunia 'tanpa kaki', dan dia mendapat maklumat terkini tentang kecergasan penyerang itu menjelang perlawanan pembukaan mereka dengan pasukan pilihan sebelum kejohanan Brazil dalam Kumpulan G.

"Mitrovic telah bekerjasama dengan pasukan," kata Stojkovic. "Dia kini telah bebas daripada sebarang kecederaan, itu jelas berita baik."


Bagaimanapun, Stojkovic lebih pesimis terhadap ketersediaan Filip Kostic dari Juventus, berkata, "Kostic mempunyai masalah otot dan ia meragukan.

"Saya ingin berterus terang, saya tidak mempunyai apa-apa untuk disembunyikan."

Selepas pertemuan Khamis dengan Brazil, Serbia akan menentang Cameroon pada Isnin sebelum berdepan Switzerland empat hari selepas itu.