NAPOLI 0 LAZIO 1

Luciano Spalletti melihat tanda-tanda positif prestasi Napoli biarpun tewas 0-1 kepada Lazio, awal pagi tadi.


Percubaan menakjubkan Matias Vecino menghadiahkan kekalahan liga kedua musim ini kepada pendahulu Serie A itu, malah kekalahan sulung mereka di Stadio Diego Armando Maradona.

Di sebalik kehampaan itu yang menamatkan rentak kemenangan berturut-turut lapan perlawanan, Napoli mengekalkan kelebihan 17 mata di puncak dan Spalletti gembira dengan usaha yang dipamerkan pemain-pemainnya.

“Saya menjangkakan sikap seperti itu daripada Biancocelesti, mereka sangat kompak dan sentiasa bergerak secara berkumpulan,” katanya kepada DAZN.



"Kami membuat pilihan yang paling teruk tetapi saya melihat satu sikap yang baik, aplikasi serta keinginan yang betul, apa pun ia adalah perkara asas."

Kekalahan barisan kendalian Spalletti itu hadir menerusi seorang pemain yang cukup dikenalinya memandangkan pernah melatih Vecino di Inter, lantas dia memuji bekas pemain tengahnya tersebut.




"Lazio bertahan dengan baik, mereka bernasib baik dengan tandukan Victor Osimhen dan kami naif mengenai jaringan Vecino. Percubaannya menerjah ke sudut gawang kami," tambahnya.

"Saya mahu mengucapkan tahniah kepada Vecino, dia seorang profesional yang hebat dan pemain bola sepak yang hebat. Adakah dia mengkhianati saya? Saya tidak akan mengatakan sebegitu, semua orang perlu melakukan tugas mereka tanpa memikirkan hubungan yang pernah terjalin."