Jose Mourinho masih ragu-ragu mengenai masa depan Paulo Dybala di Roma berhubung hubungan pemain Argentina itu dengan perpindahan ke Chelsea pada musim panas ini.

Awal minggu ini, laporan di Itali mendakwa bahawa Chelsea berminat untuk mendapatkan Dybala sebelum permulaan musim baru untuk meningkatkan pilihan jentera serangan Mauricio Pochettino.

Pochettino dilaporkan sangat mengagumi Dybala, manakala pemain berusia 29 tahun itu mempunyai klausa pelepasan dalam kontraknya bersama Roma yang membenarkan kelab di luar Serie A menandatanganinya hanya dengan EURO12 juta.

Dybala memainkan peranan penting dalam skuad Mourinho musim lalu ketika Roma menduduki tempat keenam dalam Serie A dan ditewaskan dalam perlawanan akhir Liga Europa oleh Sevilla.

Tetapi Mourinho mendakwa dia tidak tahu mengenai klausa yang boleh menyebabkan dia kehilangan Dybala sebelum permulaan musim baharu.

Apabila ditanya mengenai klausa dalam kontrak Dybala berikutan minat Chelsea, Mourinho berkata, "Saya tidak tahu apa-apa tentang kontraknya.

"Tetapi jelas saya bercakap dengan Paulo seperti yang saya lakukan dengan semua pemain saya."

Mourinho juga diminta memberikan maklum balas terhadap penggantungan 10 perlawanan di garisan tepi untuk permulaan musim baharu Serie A selepas dia menggelar Daniele Chiffi sebagai pengadil paling teruk yang pernah dilihatnya pada Mei.

“Saya tidak terkejut dengan apa-apa,” kata Mourinho.

"Dengan cuaca panas ini pada bulan Ogos, daripada duduk di bangku simpanan saya akan berada di tempat yang bagus dan sejuk dengan penghawa dingin."