Arne Slot menyelar prestasi Liverpool selepas permulaan sempurna mereka dalam pemerintahannya terhenti dengan kekalahan mengejut 1-0 Sabtu di laman sendiri kepada Nottingham Forest.

Gol terpesong Callum Hudson-Odoi pada separuh masa kedua terbukti tegas apabila Forest memperoleh kemenangan liga pertama mereka di Anfield dalam tempoh 55 tahun, selepas kali terakhir menang di padang menentang pasukan Bill Shankly pada 1969.

14 pukulan Liverpool sepanjang permainan memberikan mereka jumlah gol (xG) yang dijangkakan hanya 0.87, dengan hanya lima daripada percubaan itu memaksa Matz Sels beraksi.

The Reds mempunyai 69.6% bahagian penguasaan tetapi hanya sedikit menewaskan 56 penyertaan sepertiga akhir Forest dengan 70 penyertaan mereka sendiri, meninggalkan Slot untuk meratapi permainan lesu mereka dalam penguasaan.

"Keputusan itu paling mengecewakan saya dan kami tidak boleh gembira tentang bagaimana permainan itu berjalan. Ia adalah permainan berhenti-permulaan dan kami hampir tidak mencipta sebarang peluang," kata Slot kepada BBC Sport.

"Kami hanya perlu melihat diri sendiri, kami perlu menjadi lebih baik. Terlalu banyak kali kami kehilangan bola di sekitar kawasan itu, ia tidak cukup bagus. Kami perlu menjadi lebih baik dengan bola.

"Keputusan dan pelaksanaan kami tidak cukup baik.

"Secara umumnya, kami bertahan dengan agak baik tetapi dua pemain pantas masuk dan menyukarkan kami. Kami mengambil banyak risiko dan akhirnya ia adalah gol yang sangat bagus."