Ketua jurulatih Jerman, Hansi Flick, berkata pasukannya membuat 'terlalu banyak kesilapan' kerana mereka terpaksa berpuas hati dengan satu lagi seri dalam saingan Liga Negara-Negara (UEFA Nations League) di Hungary awal pagi tadi.

Die Mannschaft mengalami keputusan seri buat kali ketiga berturut-turut selepas gol awal Hungary Zsolt Nagy dibatalkan dengan pantas oleh Jonas Hofmann.

Setelah terikat 1-1 dalam perlawanan persahabatan dengan Belanda pada Mac, ia adalah kali pertama empat perlawanan Jerman berturut-turut mempunyai jaringan yang sama.

Flick memberitahu laman web rasmi pasukan kebangsaan selepas perlawanan bahawa dia menjangkakan pertemuan yang sukar, tetapi menepis kesilapan pasukannya, yang tidak dapat mencipta banyak peluang jelas.

“Menjelang perlawanan, saya berkata ini akan menjadi perlawanan kedua paling sukar kami selepas perlawanan England,” katanya. "Hungary adalah unit yang sangat padat, dan kami tidak berjaya bermain ke hadapan dengan cukup meyakinkan; kami melakukan terlalu banyak kesilapan.

"Kami masih dalam proses pembangunan. Kami perlu memastikan kami mendapat pengajaran daripada permainan ini. Kami kurang keyakinan."

Jerman kekal di tempat ketiga dalam Kumpulan A3 selepas England dan Itali bermain seri 0-0, dan mereka menjadi tuan rumah kepada Azzurri di Borussia-Park Rabu ini mencari kemenangan pertama mereka dalam kejohanan itu.

"Saya tidak akan meneruskan dan mula membuat sebarang alasan: kami mahukan tiga mata hari ini, dan semua orang dalam bilik persalinan kecewa kerana kami tidak memperolehnya," tambah Flick.

“Sekarang, kami mempunyai dua hari untuk pulih – kami akan menentang kesebelasan yang kami fikir paling sesuai menentang Itali.”