Didier Deschamps menegaskan kemenangan adalah satu-satunya perkara yang penting dalam kelayakan Piala Dunia setelah mengakui penampilan separuh masa pertama Perancis dalam kemenangan 1-0 ke atas Bosnia-Herzegovina kurang cemerlang.

Les Bleus gagal bermain dalam rentak terbaik ketika 45 minit pertama di Sarajevo, tetapi juara dunia 2018 itu memastikan tiga mata hasil jaringan Antoine Griezmann pada minit ke-60.

Penyerang Barcelona itu menemui hantaran Adrien Rabiot dengan tandukan sekaligus merekodkan jaringan yang ke-35 di pentas antarabangsa.

Ia merupakan kemenangan kelapan berturut-turut di tempat lawan -- rekod paling banyak dalam sejarah mereka -- kini berkelebihan empat mata ke atas penghuni tangga kedua, Ukraine di puncak Kumpulan D.

Walaupun menerima persembahan babak pertama pasukannya tidak cukup bagus, Deschamps sangat gembira dengan bagaimana pemainnya bersaing dalam permainan ketiga dalam tempoh lapan hari.

"Persembahan separuh pertama kami berada di bawah prestasi yang dapat kami lakukan," katanya kepada M6.



"Ia lebih baik dalam separuh masa kedua. Ia tidak mudah. Semua perlawanan adalah rumit. Ada perkara yang saya lihat kami lakukan yang belum pernah saya lihat. Perkara utama adalah kemenangan.

"Kami melakukan lebih banyak aksi pada babak kedua walaupun saya mengambil kira lawan juga. Saya mendapati permulaannya agak sukar. Saya tidak mahu mencari alasan untuk pemain. Saya sangat menuntut mereka, walaupun perjalanan dan perbezaan masa sukar.

"Tiga perlawanan yang akan kami lalui pada bulan September akan menentang tiga lawan langsung kami. Tidak ada yang dilakukan tetapi kami meletakkan diri kami di tempat terbaik dengan tujuh mata dari tiga perlawanan."