Persefahaman antara Kylian Mbappe, Antoine Griezmann dan Olivier Giroud akan menjadi kunci untuk kempen kelayakan Piala Dunia yang berjaya untuk Perancis, menurut bos Didier Deschamps.

Juara bertahan Piala Dunia, Perancis memulakan kempen Kumpulan D menentang Ukraine Khamis ini sebelum bertemu Kazakhstan dan Bosnia-Herzegovina.

Les Bleus diharapkan dapat menempah tempat mereka di Qatar dengan selesa tahun depan dan Deschamps mengharapkan trio penyerangnya kembali bersinar memenangi edisi 2018.

"Saya tidak akan memisahkan mereka daripada anggota pasukan yang lain, tetapi apabila anda melihat jumlah gol dan membantu ketiga-tiganya, itulah yang membolehkan pasukan Perancis menjadi juara dunia," katanya.

"Mereka saling mengenali; ia adalah automatik. Pengalaman yang mereka lalui adalah sesuatu yang penting. Terserah mereka untuk mengekalkan tahap prestasi ini."

Mbappe telah menikmati musim yang baik untuk Paris Saint-Germain dan merupakan penjaring terbanyak Ligue 1 dengan 20 gol dalam 21 perlawanan.

Dia merupakan melakukan enam assist buat rakan sepasukann -- hanya di belakang Angel Di Maria (lapan) buat skuad kendalian Mauricio Pochettino.

Mbappe memainkan peranan penting bersama kelab dan negara dan Deschamps mendedahkan telah bercakap dengan pemain berusia 22 tahun itu memastikan menampilkan aksi yang terbaik bersama Les Bleus.

"Kylian mempunyai kemampuan untuk bermain di semua posisi serangan. Di kelabnya, dia terutama digunakan dalam posisi di sebelah kiri, walaupun dia diberikan banyak kebebasan.

"Kadang-kadang dia bermain di tengah, di mana dia juga cekap. Di sebelah kanan, dia kurang bermain. Saya membincangkannya dengan dia untuk memastikan dia gembira [di mana dia bermain]."