Gonzalo Higuain berkata dia masih ada hubungan baik dengan Sergio Ramos ketika bersedia untuk bertemu dengan bekas rakan sepasukannya itu apabila Juventus menentang Real Madrid dalam perlawanan akhir Liga Juara-Juara di Cardiff, Ahad ini.

Real dalam misi mempertahankan mahkota Eropah sementara Juve menyasarkan kemenangan pertama mereka dalam pertandingan itu sejak 1996.

Higuain menghabiskan tujuh musim hebat di Santiago Bernabeu pada awal kerjayanya walaupun mahkota Liga Juara-Juara tidak sempat dikeceapinya.

Penyerang itu mengakui masa lalu dengan Real menambah kehangatan perlawanan di peringkat peribadi dan membincangkan hubungannya dengan Ramos -- pemain yang menjaringkan gol penting pada 2014 dan dalam final ke atas Atletico Madrid pada 2016 dan menjadi pemain yang perlu dihadapinya dalam final nanti.

"Mari kita berharap Ramos tidak menjaringkan gol pada minit ke-90," kata Higuain, yang menjaringkan dua gol dalam perlawanan separuh akhir menentang Monaco, kepada pemberita.

"Saya mempunyai hubungan baik dengannya dan keluarganya dan kami masih menghantar mesej antara satu sama lain.

"Bola sepak kadang-kadang meletakkan anda dalam situasi seperti ini di mana saya akan menghadapi Real Madrid dalam perlawanan akhir.

"Hakikatnya, pengalaman bermain untuk Real pada awal kerjaya saya menambah kehangatan perlawanan secara peribadi tetapi saya tidak boleh menekankan betapa tinggi kemahuan saya untuk memenangi Liga Juara-Juara buat Juventus.

"Ia sama sekali dipadankan. Saya menjangkakan permainan yang sangat sukar -- ia digunakan untuk bermain perlawanan jenis ini.

"Saya berada di sana selama tujuh tahun dan saya tahu perkara itu dengan baik sekali tetapi kami mahu membawa trofi ini yang Juve kejar selama bertahun-tahun."

Higuain menegaskan dia tidak kisah jika dia menjadi penjaring gol kemenangan selagi Juve menikmati kemenangan dalam perlawanan yang diharapkan boleh menjamin 'treble' bersejarah.

"Saya harap kami menang, maka ia tidak kisah siapa yang menjaringkan gol," katanya. "Saya datang ke sini untuk menang. Sekarang kami lakukan dengan baik, kami telah memenangi dua pertandingan dan kami berharap untuk memenangi satu lagi dalam masa beberapa hari ini.

"Kami mendapat pujian daripada semua sudut untuk apa yang kami lakukan di Eropah musim ini -- apa yang tinggal adalah langkah akhir.

"Tanpa ragu-ragu, masanya sudah tiba. Kami telah bekerja untuk ini dan, mudah-mudahan usaha kami akan diberi ganjaran dengan kemenangan. Memenangi Liga Juara-Juara akan menjadi satu perkara yang luar biasa."