Rejim baharu Enzo Maresca di Chelsea bersedia untuk membawa perubahan serius -- termasuk tempat makan.

Bekas pembantu Manchester City itu baru sahaja dinaikkan pangkat ke liga teratas bersama Leicester dan eksploitasi itu telah menyaksikan Chelsea menyambar khidmatnya. Dia yang menggantikan Mauricio Pochettino di pangkalan latihan Cobham ditetapkan untuk beberapa perubahan unik pada pilihan makanan mereka.

Maresca membawa kakitangan Leicester bersamanya ke ibu negara, termasuk jurulatih kecergasan, Marcos Alvarez, yang telah mendapat reputasi sebagai pakar diet yang ketat.

Alvarez sebelum ini pernah bekerja di Sevilla, Parma dan Tottenham -- di mana dia dikenali kerana memantau dengan teliti pemakanan pemain dan mengharamkan makanan tertentu yang kebanyakan orang tidak fikir akan memberi kesan negatif.

Ketika di London Utara, tempat dia bekerja bersama Juande Ramos, Alvarez mengharamkan sos, jus buah, kek dan garam dan lada sulah. Musim lalu, dalam perjalanan ke Leicester menjulang kejuaraan, dia mengeluarkan telur goreng daripada menu sarapan, lapor Daily Mail. Perubahan di Tottenham dengan cepat menyebabkan beberapa pemain pasukan utama memberontak.

Ia menyebabkan pemain tertentu meminta kakitangan keselamatan menyelinap masuk ke McDonald's semasa pramusim. Kemudian kapten, Ledley King, dihantar oleh rakan sepasukan untuk merayu kepada kakitangan kejurulatihan supaya membawa balik makanan tertentu -- tetapi permintaannya tidak didengari.