Brendan Rodgers mengisytiharkan kepulangannya ke Celtic merupakan "satu keputusan yang sangat mudah" tetapi dia sedar tentang cabaran untuk menenangkan kelompok peminat yang tidak berpuas hati dengan cara pemergiannya sebelum ini.

Celtic mengesahkan Rodgers bersetuju menandatangani kontrak tiga tahun untuk menggantikan Ange Postecoglou sebagai pengurus, empat tahun dan empat bulan selepas dia angkat kaki ke Leicester selepas memenangi tujuh trofi domestik bersama The Hoops.

Akaun Twitter North Curve Celtic, yang mewakili Green Briged dan anggota lain bahagian berdiri di Taman Celtic, tidak lama kemudian sambil menyiarkan gambar sepanduk yang memaparkan mereka berada di Tynecastle -- 24 jam selepas dia berlepas ke Leicester pada Februari 2019.

Papan tanda itu berbunyi: “Anda menukar keabadian dengan kesederhanaan. Tidak pernah diiktiraf sebagai Celtic sejati. Sentiasa menipu.”

Rodgers berkata di laman sesawang kelab: “Saya sangat gembira untuk kembali ke Celtic dan saya sangat teruja dengan peluang hebat ini.



"Apabila saya diminta untuk menyertai kelab ini semula, ia adalah satu keputusan yang sangat mudah untuk saya dan keluarga saya."

“Kami telah menikmati masa yang hebat di Celtic sebelum ini dan ia akan menjadi matlamat saya sekali lagi, untuk menerapkan permainan yang menarik, memastikan kami mempunyai pasukan yang gemar ditonton dan akhirnya membawa lebih banyak kejayaan kepada peminat."