Celtic melengkapkan proses menandatangani dua pemain muda Korea Selatan dengan membawa masuk Yang Hyun-jun dan Kwon Hyeon-kyu.

Hyun-jun, 21, merupakan pemain sayap yang didatangkan dari Gangwon manakala pemain tengah, Hyeon-kyu, pula tiba dari Busan I-Park.

Kedua-dua pemain itu menandatangani kontrak lima tahun dan akan bergandingan dengan rakan senegara mereka, Oh Hyeon-gyu.

Pengurus, Brendan Rodgers, berkata dalam laman web rasmi Celtic: "Kami gembira dapat mendatangkan Yang ke kelab ini dan saya yakin dia akan menjadi nilai tambah yang hebat ke dalam skuad ini.


"Dia seorang pemain yang sudah lama kami perhatikan dan kami fikir dia akan menambah pilihan di bahagian serangan kami, sudah pasti bersama rakan senegaranya, Oh.

"Dia seorang pemain yang amat menarik dan menjadi pemain muda terbaik Korea Selatan musim lalu, di mana ia sebagai petunjuk mengenai kualiti yang dimilikinya. Saya pasti dia tidak sabar untuk memberikan impak di kelab ini.

"Kami juga amat gembira untuk mendatangkan Kwon ke kelab ini, pada hari yang sama kami mengumumkan ketibaan Yang.

"Sekali lagi, dia seorang pemain yang sudah lama dirisik kelab ini, jadi amat hebat untuk melengkapkan perpindahan ini dan saya tahu pemain ini juga gembira dengan perpindahan ini," katanya.