Ketua jurulatih Borneo Samarinda, Pieter Huistra, mengakui sudah melakukan analisis mengenai gaya permainan Kuala Lumpur City menjelang aksi kedua Kumpulan B, ACC Shopee Cup di Cheras malam esok.

Pengendali berusia 57 tahun itu turut menyedari ancaman yang mampu diberikan kapten The City Boys, Paulo Josue, ke atas gawangnya dalam penentuan berkenaan.

"Kami sampai ke sini semalam dan hari ini, kami dapat mengadakan latihan rasmi," katanya dalam sidang media sebentar tadi.

"Sudah pasti kami dapat mengenali lawan kami, kami melakukan analisis dan bersedia untuk menghadapi perlawanan ini secepat mungkin.

"Kami memliki lapan pemain asing dan hanya dapat menurunkan lima daripada mereka, jadi ia akan menjadi keputusan terbesar untuk saya buat.

"Kami mengenali pemain KL City, kami tahu cara permainan mereka. Kami akan mencuba untuk menjadikan perlawanan ini lebih mudah buat kami.

"Sudah pasti ada beberapa pemain lawan yang perlu diperhatikan dan antara yang paling menyerlah dan berpengalaman sudah pasti Paulo (Josue).

"Kami perlu sentiasa menghormati lawan dengan bersedia untuk menghadapi mereka dan itulah yang kami lakukan," katanya.