Conor McGregor selangkah lebih hampir kembali kembali ke UFC dengan memasuki semula program ujian Agensi Anti-Doping AS (USASA).

Petinju MMA berusia 35 tahun itu tidak bertarung di Octagon sejak Julai 2021 apabila dia ditumbangkan oleh Dustin Poirier buat kali kedua dan mengalami patah kaki.

Dia telah keluar daripada kumpulan ujian USADA sejak itu, namun agensi mengumumkan dia telah memasuki semula.



Ia berkata dalam satu kenyataan, “Kami boleh mengesahkan bahawa Conor McGregor telah memasuki semula kumpulan ujian USADA pada Ahad, 8 Oktober 2023.

“Kami telah jelas dan tegas dengan UFC bahawa tidak ada pengecualian yang diberikan oleh UFC untuk McGregor untuk bertarung sehingga dia mengembalikan dua ujian negatif selama sekurang-kurangnya enam bulan.

"Peraturan ini juga membenarkan USADA untuk mengekalkan seseorang dalam kumpulan ujian lebih lama sebelum bersaing berdasarkan pengisytiharan mereka semasa kemasukan dalam kumpulan dan keputusan ujian."

‘The Notorious’ telah dikhabarkan akan bertarung dengan Michael Chandler sebelum akhir tahun tetapi itu tidak akan berlaku sehingga April 2024 paling awal kerana peraturan USADA.