Sir Kenny Dalglish dengan senang hati menerima persembahan 'sampah' Scotland jika mereka mendapat keputusan di Sepanyol untuk layak ke Euro 2024.

Kapten Sepanyol, Rodri melabel taktikal Scotland sebagai 'sampah' selepas tewas 2-0 di Hampden Mac lalu, menuduh anak buah Steve Clarke melakukan provokasi, berpura-pura cedera dan membuang masa.

Scotland sejak itu mengambil permulaan kemenangan mereka kepada kumpulan kepada lima perlawanan dan duduk enam mata di depan Sepanyol sebelum pertemuan mereka di Seville pada Khamis, tetapi pasukan tuan rumah telah menjaringkan 16 gol dalam tiga perlawanan mereka yang lain.

Dalglish, pemegang rekod penampilan Scotland, berkata, “Saya fikir akan ada sedikit kelebihan kepada permainan selepas beberapa kenyataan yang dibuat di sini apabila Sepanyol dikalahkan.

“Saya tidak fikir saya akan menyokong sesiapa pun untuk menewaskan Sepanyol di Sepanyol, terutamanya di Seville -- itu salah satu tempat kegemaran mereka untuk bermain.

“Sepanyol adalah pasukan yang hebat dan mereka tidak akan jauh untuk memenanginya, jika mereka berjaya melalui bahagian itu.

"Dengar, jika persembahan anda adalah sampah dan anda mengalahkan mereka, ia lebih baik. Keputusan yang penting, bukan prestasi.

“Tetapi cara mereka beraksi dan keputusan yang mereka perolehi adalah hebat semasa bahagian kelayakan ini.


“Saya pasti Sepanyol juga mendapat penghormatan sepenuhnya untuk Scotland selepas datang ke sini tetapi ia juga memberi mereka kelebihan untuk mencuba dan membalas dendam. Ia juga bukan kesimpulan yang akan mereka lalui."