Sebut sahaja “ratu tenis”, pasti wajah pertama yang dibayangkan adalah Serena Williams. To be honest, Serena Williams adalah my favourite American athlete sejak dulu lagi.

Dari fashion sense yang sentiasa memukau hati, kepada kisah percintaan bersama suami yang cukup romantis, persahabatannya bersama Meghan Markle Duchess of Sussex, motherhood journey yang cukup mencabar dirinya dan akhir sekali, music taste yang mungkin ramai tak tahu!

Pada Ogos 2023, ketika itu Serena masih lagi sarat mengandung anak keduanya, caption pada gambarnya adalah lirik lagu Green Day, Waiting. Terkejut sebab tak sangka la pula dia layan band punk rock macam ni kan?



Baru-baru ini, sedang saya melayari forum di Reddit tentang peminat yang terserempak dengan selebriti di konsert Green Day, ramai juga yang katakan selalu bertemu Serena Williams! Wah, betul-betul die hard fan lah kalau selalu ke konsert kan?



Dan lagi latest, malam sebelum Grammy Awards 2024, Serena Williams post satu lagi gambar untuk membuktikan dirinya adalah punk rocker yang sebenar!



All hail Queen Serena! The Greatest Of All Time!