Manchester United bakal ke Turkiye untuk bertemu Fenerbahce kendalian bekas pengurus The Red Devils, Jose Mourinho, berikutan undian saingan Liga Europa yang diperbaharui semalam.

Format fasa liga baharu menyaksikan setiap daripada 36 pasukan bermain lapan perlawanan, empat di tempat sendiri dan empat di tempat lawan.

Dalam tempoh dua setengah tahun di United, Mourinho membawa mereka ke kegemilangan Liga Europa pada 2017, menewaskan Ajax 2-0 di final.

Baki tujuh perlawanan The Red Devils termasuk pertembungan di tempat sendiri seluruh Britain menentang Rangers, mengalu-alukan mereka ke Old Trafford buat kali pertama dalam tempoh 14 tahun, dan lawatan ke satu lagi kelab lama Mourinho, Porto.

Rangers, yang gagal memenangi mana-mana daripada 13 perlawanan terakhir mereka dalam pertandingan utama Eropah menentang lawan Inggeris, juga akan menentang Tottenham dan pemenang Liga Confence Europa, Olympiakos.

Spurs, pemenang kejohanan sulung pada 1972, juga akan bertemu Roma dan Galatasaray dalam tujuh perlawanan mereka yang lain.