Carlo Ancelotti menegaskan Real Madrid perlu terus bersabar dengan Kylian Mbappe berikutan persembahan kurang cemerlang ketika menang 3-0 ke atas Real Valladolid dalam penampilan sulung di laman sendiri.

Mbappe gagal menemui jaringan dalam penampilan pertama di Santiago Bernabeu sejak berhijrah dari Paris Saint-Germain, di sebalik melakukan tiga percubaan tepat ke sasaran dan melakukan lapan sentuhan dalam kotak penalti lawan.

Madrid perlu menunggu sehingga minit ke-50 untuk menembusi gawang Valladolid hasil sepakan percuma Federico Valverde, manakala pemain gantian, Brahim Diaz dan Endrick melengkapkan kemenangan bergaya Real.

Mbappe dikeluarkan pada minit ke-86 namun Ancelotti mempertahankan kapten Perancis itu, yang masih lagi memerlukan masa untuk menyesuaikan diri dengna rakan sepasukan baru.

"Mbappe merupakan penyerang yang cemerlang, pantas, dan bijak mencari ruang," kata pengendali kelahiran Itali itu.

"Dalam kedudukan ini, dia akan menjaringkan gol dan sentiasa akan menjaringkan gol. Dia tidak perlu bermain di sebelah kiri atau tengah. Pada akhirnya, dia akan menjaringkan gol. Tunggu dan lihat."