Ketua jurulatih futsal Johor Darul Ta'zim (JDT), Juan Antonio Miguel Garcia, menggesa anak buahnya berwaspada dengan ancaman yang bakal ditampilkan tuan rumah, Shah Alam City, menjelang perlawanan minggu ketiga Liga Futsal Perdana Malaysia (MPFL), petang esok.

Tegas pengendali kelahiran Sepanyol itu, Shah Alam City mampu menghadirkan kejutan buat pasukannya seperti mana yang mereka lakukan ketika mengikat juara bertahan, Pahang Rangers, 6-6 pada 17 Februari lalu.

Bagaimanapun, dia percaya pasukannya bersedia untuk mempertahankan rekod bersih mencetak dua kemenangan.

"Saya rasa liga kali ini sangat mencabar, tetapi tiada yang mustahil buat pasukan JDT," katanya di Nadi Arena sebentar tadi.

Dalam perkembangan sama, tonggak Harimau Selatan, Saad Sani, bertekad terus meledak, sekali gus membantu pasukannya meraih kemenangan ketiga MPFL 2024.





Pemain berusia 25 tahun itu meletakkan sasaran untuk mengatasi catatan lapan gol peribadi yang dicatatkannya musim lalu.

"Kami akan mengikuti semua taktikal yang diterapkan oleh jurulatih dan target saya untuk menjaringkan lebih banyak jaringan daripada musim lepas," katanya.