Rob Page beranggapan Wales tidak seharusnya mengadakan perlawanan persahabatan dengan Korea Selatan awal pagi esok.

Wales akan mengharungi kelayakan Euro 2024 pada minggu depan apabila bertandang ke Latvia untuk pertembungan penting Kumpulan D, Selasa depan.

Tetapi peraturan Kesatuan Bola Sepak Eropah (UEFA) menetapkan bahawa negara dalam kumpulan kelayakan yang bernombor ganjil harus memenuhi tarikh kosong dalam kalendar apabila saingan kumpulan bermain.

Wales mengisi tarikh ini dengan mengatur perlawanan persahabatan bertemu Korea Selatan di Cardiff yang kini dibimbing Jurgen Klinsmann, tetapi pertembungan itu gagal menarik perhatian penyokong Wales apabila hanya 11,500 tiket terjual -- 24 jam sebelum sepak mula.

Page dijangka akan menurunkan pasukan bayangan menjelang empat hari lagi pertembungan dengan Latvia, lantas ketua jurulatih itu mengesahkan bahawa kapten, Aaron Ramsey, tidak akan diturunkan sambil menambah bahawa penyerang baru Tottenham, Brennan Johnson, pula akan mengisi bangku simpanan.



Malah, ulasan Page yang tidak menggemari perlawanan ini sedikit banyak mengendurkan keterujaan peminat.

“Kami perlu mengadakan perlawanan ujian ini. Sejujurnya saya lebih suka tidak beraksi,” katanya dalam sidang media pra-perlawanan.


“Kami juga mengalami beberapa kecederaan. Perlawanan paling penting bagi saya ialah minggu depan dan kami perlu menguruskan pemain.

“Saya sudah pun mempunyai rancangan, minit permainan musim ini juga akan diambil kira.

“Akan ada banyak penggantian. Akan ada beberapa pemain yang diperkenalkan dalam babak kedua dan selepas sejam permainan.

"Kami akan cuba membawa anak-anak buah keluar dari padang tanpa sebarang kecederaan dan mempersiapkan mereka untuk Selasa depan.”