Marcus Rashford menekankan kepentingan kemenangan Manchester United dalam Liga Europa ke atas Real Betis selepas kekalahan kepada Liverpool.

Pasukan United yang mengubah kesebelasan utama daripada kekalahan di Anfield Ahad lalu dengan kemenangan 4-1 di Old Trafford untuk memimpin aksi pertama pusingan 16.

Rashford membuka jaringan dengan gol ke-26nya dalam musim cemerlang, dengan Antony, Bruno Fernandes dan Wout Weghorst menjaringkan gol pada separuh masa kedua selepas Ayoze Perez menyamakan kedudukan untuk pelawat.

Walaupun kemenangan itu tidak akan menghapuskan kekecewaan yang dialami di Merseyside, ia meletakkan United kembali di landasan yang betul dan Rashford berkata ia akan diteruskan lagi.

“Ia sentiasa penting untuk memenangi perlawanan seterusnya, ia satu-satunya cara untuk kami bangkit dan cuba meneruskan momentum yang kami ada sebelum perlawanan itu,” katanya kepada BT Sport.

“Jadi saya gembira kami berjaya memenangi perlawanan dan ia telah meletakkan kami dalam kedudukan yang baik dalam perlawanan itu.

"Kami sentiasa cuba untuk bermula dengan pantas, gol sentiasa membantu pasukan.

"Saya fikir mereka bertahan dengan cukup baik pada separuh masa pertama, separuh masa kedua ia lebih terbuka, seperti yang kami jangkakan dengan perlawanan menjadi 1-1, jadi kami berbesar hati untuk menang dan memulakan perlawanan dengan cara yang betul."