John McGinn menyelamatkan Aston Villa selepas berjaya memastikan kemenangan 1-0 dalam aksi kurang memberangsangkan menentang Zrinjski Mostar dalam saingan Liga Conference Europa.

Kapten pasukan, McGinn, berjaya mendapatkan jaringan kemenangan dalam masa kecederaan sekaligus mengecewakan Mostar yang bertarung sepanjang perlawanan dalam usaha mendapatkan sebarang mata.

Saingan Liga Persidangan Europa Villa terus kelihatan melewati fasa sukar selepas tuan rumah menghadirkan corak permainan yang teratur dan agresif.

Di sebalik mendominasi permainan, Villa bergelut untuk mencari jalan menembusi Mostar dan keputusan penalti yang diperoleh telah dibatalkan oleh pengadil, Urs Schnyder, selepas melihat ulang tayang VAR.

Pengendali pasukan, Unai Emery, membuat pertukaran dalam separuh masa kedua dengan memperkenalkan Ollie Watkins, Douglas Luiz dan Matty Cash dari bangku simpanan sekaligus meningkatkan lagi kualiti permainan Villa.

Dan percaturan itu berhasil apabila Cash berjaya melepaskan hantaran silang yang disempurnakan McGinn sekaligus memastikan kemenangan pertama mereka selepas tewas 3-2 kepada Legie Warsaw dalam aksi terdahulu.