ASTON VILLA 3 LIVERPOOL 3

Dua gol dramatik Jhon Duran pada lewat permainan memastikan Aston Villa bangkit mengikat Liverpool 3-3 dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris (EPL) di Villa Park awal pagi tadi.

Bagaimanapun, pasukan tuan rumah itu masih perlu menunggu untuk mengesahkan kelayakan ke Liga Juara-Juara Eropah (UCL) musim depan.

Duran masuk sebagai pemain gantian sebelum menjaringkan dua gol pantas, masing-masing pada minit ke-85 dan 88 bagi mengelakkan Villa daripada kekalahan keempat berturut-turut dalam kesemua kejohanan.

Gol sendiri Emiliano Martinez memberikan Liverpool jaringan pendahuluan seawal minit kedua dan Cody Gakpo mengembalikan kelebihan satu gol buat pasukan pelawat itu selepas Youri Tielemans menyamakan kedudukan buat tuan rumah bimbingan Unai Emery.

Pada awalnya, jaringan pertama Jarell Quansah buat The Reds pada awal babak kedua kelihatan akan memberikan kemenangan buat Liverpool tetapi dua gol Duran menjelang ke wisel penamat memastikan Villa meraih satu mata berharga daripada perlawanan itu.

Dengan keputusan itu, Villa kekal di tangga keempat dengan kelebihan lima mata di atas Tottenham dalam perebutan ke UCL. Spurs memiliki kelebihan satu perlawanan dalam tangan tetapi mereka tiada pilihan selain menewaskan calon juara, Manchester City awal pagi Rabu ini.

Liverpool pula kekal di tangga ketiga dengan 79 mata.