Pengendali Paris St Germain, Luis Enrique, mengakui Newcastle adalah pasukan pot empat yang tiada siapa mahukan ketika mereka kembali ke pentas Liga Juara-Juara.

Pasukan Perancis itu, bersama AC Milan dan Borussia Dortmund, telah diundi ke dalam Kumpulan F bersama Magpies, yang kembali ke UCL selepas 20 tahun susulan berjaya menamatkan saingan musim lalu di tempat keempat Liga Perdana Inggeris.

Enrique, sebahagian daripada pasukan Barcelona yang tewas 3-2 di St James’ Park dalam perlawanan pertama Newcastle dalam pertandingan itu pada 1997, mengetahui mereka boleh menjadi ancaman besar apabila mereka kembali ke peringkat Eropah.

Dia berkata, “Mereka adalah pasukan dari pot keempat dalam undian yang tiada siapa yang benar-benar mahukan, sudah tentu. Kami tahu bahawa mereka bermain di peringkat tinggi.

“Mereka sangat bagus dalam penguasaan bola. Mereka menghadirkan tekanan kepada pasukan lawan -- setiap pemain bermain sebagai satu unit.

“Esok, mereka akan bermain di hadapan penyokong mereka yang cukup bersemangat dan itu akan membantu mereka.

“Semua pasukan boleh pergi jauh dalam Liga Juara-Juara. Tiada sebab mengapa Newcastle tidak boleh pergi jauh juga. Tiada siapa yang mahu bermain dengan mereka, saya rasa, juga kerana kami melihat betapa bagusnya mereka musim lalu."