Dua gol jaringan Teun Koopmeiners akhirnya menokhtahkan perjuangan AC Milan untuk ke separuh akhir Coppa Italia dalam aksi sengit suku akhir yang berlangsung awal pagi tadi.

Nyata bermain di laman sendiri bukanlah kelebihan buat Milan walaupun berjaya mendahului 1-0 di minit ke-45 menerusi jaringan cantik Rafael Leao.

Namun ia hanya bertahan dua minit sahaja sebelum rembatan padu Teun Koopmeiners tepat merobek gawang tuan rumah untuk mengikat kedudukan sebelum kedua-dua pasukan ke bilik persalinan.

Aksi berbalas serangan oleh kedua-dua pasukan bersambung di babak kedua.

Nasib Milan memang serba tidak kena dalam aksi kali ini apabila pengadil menghadiahkan sepakan penalti buat Atalanta selepas Miranchuk dijatuhkan dalam kotak penalti pada minit ke-59.

Koopmeiners yang mengambil sepakan tersebut tenang menyempurnakanya untuk meledakkan gol kemenangan bbuat Atalanta sekaligus memastikan slot separuh akhir milik mereka dengan kemenangan 2-1.

Sedia menanti di separuh akhir nanti adalah Fiorentina yang lebih awal menempah tiket di separuh akhir selepas menewaskan Bologna di suku akhir