SWANSEA CITY 8 NOTTS COUNTY 1

Swansea City mencatatkan kemenangan terbesar di Stadium Liberty apabila membelasah Notts County 8-1 dalam pusingan keempat Piala FA, awal pagi tadi.


Kemenangan itu juga menyaksikan pengendali pasukan, Carlos Carvalhal, mengemudi The Swans mengharungi lapan perlawanan tanpa kalah.

Beraksi di depan penyokong sendiri, Swansea berada di depan ketika aksi berusia setengah jam apabila Tammy Abraham meledakkan gol pembukaan pada minit ke-18, sebelum ditambah dua jaringan Nathan Dyer pada minit ke-20 dan 30 perlawanan.

Biarpun pelawat cuba merapatkan jurang menerusi jaringan Noor Husin lima minit kemudian, Swansea jelas terus bernafsu untuk menambah gol, sekali lagi menerusi Abraham untuk menjadikan kedudukan 4-1 sebelum tamat separuh masa pertama.

Kyle Naughton menjadikan kedudukan 5-1 ketika babak kedua berusia lapan mini, sebelum rembatan leret kaki kanan Wayne Routledge meletakkan Swansea selesa mendahului 6-1, empat minit kemudian.

Pemain tengah, Thomas Carroll, menambah gol ketujuh tuan rumah menerusi rembatan kaki kiri yang melencong tepat ke penjuru kanan gol Notts County menewaskan penjaga gol, Kristoffer Nordfeldt, pada minit ke-65.

Pemain gantian, Daniel James, melengkapkan malam gemilang Swansea dengan jaringan dari jarak dekat pada minit ke-82, sekali gus mengesahkan kemenangan terbesar dalam sejarah buat Swansea di Stadium Liberty.