Jadon Sancho memuji kerja awal Erik ten Hag di Manchester United, berpandangan bahawa pengendali Belanda itu telah membuat pemain yang sama berasa seperti dalam 'pasukan yang berbeza'.

Ten Hag mempunyai tugas membina semula yang besar di Old Trafford berikutan kegagalan sementara Ralf Rangnick, yang pelantikan pertengahan musim untuk menggantikan Ole Gunnar Solskjaer gagal pada kempen lalu.

United menduduki tempat keenam dalam kempen Liga Perdana Inggeris (English Premier League) 2021-22 selepas mencatat pungutan mata terendah, sementara gagal menamatkan kempen liga dengan perbezaan gol positif buat kali pertama sejak musim 1989-90.

Bekas jurulatih Ajax itu telah membawa masuk Tyrell Malacia dan Christian Eriksen, sambil menandatangani perjanjian untuk Lisandro Martinez dan dilaporkan mengadakan rundingan dengan Barcelona untuk Frenkie de Jong.

United juga mengagumkan dalam perlawanan persahabatan pra-musim mereka, mengalahkan Liverpool, Melbourne Victory dan Crystal Palace, dan Sancho pantas memuji pengaruh awal Ten Hag.

"Dia memberitahu semua pemain bahawa setiap perlawanan persahabatan adalah perlawanan yang mesti dimenangi," kata pemain sayap itu kepada laman web rasmi United.

“Saya sudah dapat tahu daripada pemikirannya bahawa dia mahu kami bermain dengan baik dan, apabila pemain mendengarnya daripada seorang pengurus, anda semua menerimanya dan kami semua mahu memberikan yang terbaik, terutamanya di luar padang.

"Itu adalah peningkatan keyakinan sebenar. Kami telah mengadakan banyak pertemuan dengan pengurus dan memahami bagaimana dia mahu kami bermain dan sudah pasti ada petanda besar semua orang mengambilnya dan kami menghasilkan apa yang dia mahu berlaku.

“Pramusim ini, kami mempunyai pemain yang sama tetapi ia kelihatan seperti pasukan yang berbeza dan saya fikir itu adalah sesuatu yang sedang kami usahakan dan saya rasa kami semakin baik.

"Pengurus sangat menjalinkan ikatan pasukan dan berseronok bersama dan melakukan perkara seperti makan malam pasukan dan perkara seperti itu. Jadi, ya, ia membantu.

"Anda boleh lihat dalam perlawanan, seperti yang saya katakan sebelum ini, dengan cara kami bermain dan terdapat lebih banyak struktur dan peluang untuk menjaringkan gol, dan kami juga mengekalkan bola dan berkesan [dengannya]."