Paul Scholes mendakwa Paul Pogba akan masih melakukan kesilapan yang sama walaupun berusia 35 tahun selepas pemain tengah Manchester United itu sekali lagi menampilkan aksi mengecewakan ketika bertemu Atalanta.

Pogba kembali dalam kesebelasan utama bagi aksi Liga Juara-Juara (UCL) selepas terlepas kemenangan 3-0 ke atas Tottenham dalam aksi Liga Perdana Inggeris (EPL) ekoran penggantungan.

Bagaimanapun, pemain antarabangsa Perancis itu digantikan pada minit ke-69 walaupun United ketinggalan 2-1 kepada pasukan tuan rumah selepas persembahan yang mengecewakan.

Pogba hilang kawalan bola 13 kali di Bergamo, termasuk ketika menghadiahkan peluang buat Atalanta menerusi Duvan Zapata namun gawang United diselamatkan Eric Bailly.

United akhirnya berjaya menyelamatkan perlawanan tersebut dengan keputusan seri 2-2, dengan Cristiano Ronaldo, yang sebelum itu membatalkan gol pembukaan Josip Ilicic, meledak gol kedua pada minit ke-91 selepas jaringan Zapata kelihatan hampir memberi kemenangan buat tuan rumah.

Pogba mendahului carta assist bagi aksi EPL musim ini dengan tujuh, namun aksi kurang konsistennya berterusan dan ia amat membimbangkan buat United, yang mungkin kehilangan khidmat pemenang Piala Dunia itu dengan perpindahan percuma tahun depan jika dia tidak menandatangani kontrak baru.

"Dia tidak cukup bagus, permainannya agak selekeh. Saya tidak fikir kita mempersoalkan watak pasukan, tetapi kualitinya benar-benar kurang," kata Scholes mengenai BT Sport.

Kami kenal dia [Pogba], kami pernah bersamanya. Dia perlukan seseorang bercakap dengannya sepanjang masa. Dia perlukan seseorang di sana yang dia boleh hormati sepenuhnya. Dia perlukan pemain berpengalaman di belakangnya.

"Berapa umur dia, 28, 29? Dia pemain yang benar-benar berpengalaman, tetapi dia salah seorang daripada mereka, dia akan mencecah 35 tahun dan dia tetap akan melakukan perkara yang sama. Dia masih akan melakukan perkara bodoh di mana dia selalu dilakukannya. Cuba menahan pemain lain, menunjukkan betapa kuatnya dia, tunjukkan betapa mahirnya dia, dan orang ramai mengetahuinya sekarang. Mereka menontonnya sepanjang masa.

"Dan tumpuan: perkara terbesar dengan Paul ialah tumpuan sepanjang perlawanan. Dia kadang-kala seperti hilang sekejap dalam perlawanan.

"Cuba fikirkan tentang pasukan Juventus sebelum dia berhijrah kembali ke United, di mana dia bermain dengan cukup baik, di mana faktor mengapa United menandatanganinya semula. Pengalaman di sekelilinya: [Andrea] Pirlo, [Giorgio] Chiellini, [Leonardo] Bonucci, [Gianluigi] Buffon, pengurus yang agresif yang sentiasa memberikan arahan kepadanya. Dia perlukan layanan itu sehingga dia berusia 35."