Erik ten Hag menggesa pemainnya supaya tidak bersifat berpuas hati menjelang pertemuan dengan Burnley yang masih berjuang untuk tempat mereka dalam Liga Perdana Inggeris.

Selepas empat perlawanan tanpa kemenangan di liga utama, Manchester United bangkit daripada ketinggalan dengan gol lewat daripada Bruno Fernandes dan Rasmus Hojlund untuk menewaskan pasukan tercorot liga, Sheffield United Rabu lalu.

The Red Devils menghuni tempat keenam dengan 53 mata, tiga mata lebih banyak berbanding Newcastle United, tetapi masih belum mendapat tempat di Eropah musim depan.

Apabila ditanya apakah jenis cabaran yang akan dikemukakan oleh Burnley, Ten Hag memuji cara Vincent Kompany menubuhkan pasukannya.

“Mereka bermain bola sepak intensiti tinggi. Mereka telah mengubah sedikit pendekatan mereka pada musim ini. Mereka mempunyai keputusan yang baik dan sukar untuk dikalahkan, dan semua pujian diberikan kepada Vincent dan kakitangannya.

“Kami tidak mampu untuk memikirkan tentang mana-mana lawan. Dengan pasukan yang ada, kami harus kreatif. Kami perlu mengambil setiap lawan dengan fokus 100 peratus."