Pemain sayap Selangor, Faisal Halim, mengakui mempunyai rasa sebak sebaik melangkah ke padang, Faisal tidak kekok berkongsi rasa serta keputusan jurulatih untuk meletakkan dia dalam senarai 18 pemain untuk aksi separuh akhir kedua saingan Piala FA berdepan Terengganu, semalam.

Mungkin bukan secara fizikal, tetapi kelibat pemain berusia 26 tahun itu jelas menyemarakkan semangat The Red Giants yang memulakan pusingan kedua dengan agregat 3-2 memihak kepada Terengganu

"Hampir tiga bulan saya direhatkan dan saya berasa sedih. Kembalinya saya pada malam ini di MBPJ adalah salah satu semangat baru buat diri saya. Saya hanya boleh bantu dengan semangat," Kata Faisal Halim.

Dalam pada itu, keterujaan ketua jurulatih Selangor, Nidzam Jamil, menggambarkan kepuasaannya sebagai anak jati Selangor selain wakil jurulatih tempatan yang cemerlang membawa pasukannya ke pentas akhir Piala FA.

Jurulatih itu mengakui dia sendiri mengambil risiko besar dengan meletakkan Faisal Halim dalam senarai pemain, namun hasil nya cukup untuk beri kegembiraan seluruh selangor pada sabtu.

"Saya tak cukup gila untuk letak pemain yang tidak boleh bermain dalam senarai pemain. Dia sudah berlatih dan doktor dan fisioterapi sudah benarkan.

"Semestinya ada risiko, pemain sihat juga ada risiko. Saya ambil risiko untuk letakkan dia dalam senarai pemain. Berbaloi." Tambah Nidzam Jamil.