Karim Benzema dan Thibaut Courtois dipinggrkan daripada skuad Real Madrid menjelang perlawanan separuh akhir Piala Dunia Kelab menentang Al Ahly awal pagi Khamis ini.

Ketua pasukan, Benzema, mengalami kecederaan kaki ketika Madrid menewaskan Valencia 2-0 dalam perlawanan LaLiga minggu lalu dan penyerang itu kemudian tidak diturunkan ketika mereka tewas 0-1 kepada Mallorca hujung minggu lalu.

Penjaga gol, Courtois, pula mengalami kecederaan kelangkang ketika sesi memanaskan badan sebelum tewas kepada Mallorca, yang menyaksikan Madrid kini ketinggalan lapan mata di belakang pendahulu liga, Barcelona.

Kedua-dua pemain itu tidak dibawa ke ibu kota Maghribi, Rabat bagi pertemuan dengan kelab Mesir, Al Ahly, sambil Eder Militao, Lucas Vazquez, Ferland Mendy dan Eden Hazard juga tidak tersenarai.

Seandainya Madrid menang, Benzema dan Courtois berpeluang untuk diturunkan dalam aksi final menentang sama ada Al Hilal atau Flamengo pada hujung minggu ini.

Sebagai rekod, Los Blancos memenangi empat daripada lapan edisi terakhir Piala Dunia Kelab dan mereka juga akan bertemu Liverpool bagi perlawanan pusingan 16 Liga Juara-Juara Eropah (UCL) dua minggu depan.