Jurgen Klopp gembira di sebalik pembelian pantas Liverpool mendapatkan penyerang PSV, Cody Gakpo, tetapi mengetahui penyerang itu mungkin akan terpaksa menunggu terlebih dahulu untuk penampilan sulungnya.

The Reds memuktamadkan perpindahan yang dilaporkan bernilai sekitar GBP37 juta untuk pemain antarabangsa Belanda itu sebagai urusan pertama mereka untuk jendela pertengahan musim, yang dibuka secara rasmi pada 1 Januari.

Dengan Hari Tahun Baru jatuh pada Ahad, ini bermakna akan ada cuti kebangsaan pada hari Isnin, dan berdasarkan urusan lain pada masa lalu, tidak mungkin langkah itu akan disahkan pada masanya untuk Gakpo membuat penampilan sulungnya pada hari itu menentang Brentford.

Walaupun dia gembira untuk mendapatkan perjanjian, Klopp tahu ia mungkin tidak sampai 7 Januari, menentang Wolves dalam Piala FA, dia boleh memanggil pemain berusia 23 tahun itu.

"Mungkin ada peluang untuknya menentang Brentford tetapi tidak, saya rasa," kata Klopp.

"1 Januari adalah cuti umum, semua kertas yang perlu ditandatangani perlu ditandatangani pada hari kedua sebelum waktu makan tengah hari, jadi saya tidak terlalu positif mengenainya.

"Kami tidak akan tergesa-gesa, jadi dia mungkin akan bersedia untuk Wolves."