Ketua jurulatih PSV, Ruud van Nistelrooy, menerima penyerang dalam permintaan, Cody Gakpo, mungkin akan meninggalkan kelab pada jendela perpindahan Januari.

Gakpo telah dikaitkan dengan pemain seperti Real Madrid, Manchester United, Bayern Munich dan Liverpool selepas mempamerkan aksi cemerlang di Qatar 2022 bersama Belanda.

Pemain berusia 23 tahun itu hanya menjadi pemain kedua dalam sejarah Piala Dunia, selepas pemain Itali, Alessandro Altobelli, pada 1986, yang menghasilkan jaringan dalam ketiga-tiga perlawanan dalam peringkat kumpulan yang sama.

Dia gagal menjaringkan gol pada peringkat kalah mati menentang Amerika Syarikat dan Argentina, dengan yang terakhir menamatkan penentuan penalti Belanda pada peringkat suku akhir.

Pengarah bola sepak PSV, Marcel Brands, baru-baru ini mengisytiharkan hanya bayaran tinggi mampu menyaksikan pemain itu berhijrah, dan Van Nistelrooy tidak akan menghalang Gakpo sekiranya dia ingin berkelana.

"Saya seronok menontonnya [di Qatar]. Dia layak menerimanya kerana cara dia berkelakuan, bagaimana dia terus bekerja dan terus beraksi," kata Van Nistelrooy kepada Voetbal International.

"Saya dapat membantunya dari jarak yang sangat dekat dan itu membuatkan saya bangga. Dan kemudian saya akan memberinya laluan apabila tawaran tiba.

"Jika saya mempunyai pilihan, saya lebih suka [jendela] musim panas, tetapi boleh juga sekarang. Anda hanya tahu ada masanya anda tidak boleh mengatakan tidak."

Gakpo meledak 17 gol dan lapan bantuan jaringan dalam 31 perlawanan musim ini, termasuk sembilan gol dalam saingan Eredivisie.