JERMAN 7 SAN MARINO 0

Joachim Low memuji Sandro Wagner dan pasukan muda Jerman selepas meraih kemenangan 7-0 ke atas San Marino, keputusan yang dianggap penting bagi keyakinan mereka untuk Piala Konfederasi.


Wagner meledak hatrik -- gol pertamanya untuk Jerman -- sementara Julian Draxler, Amin Younes, Shkodran Mustafi dan Julian Brandt juga berada dalam senarai penjaring di Nuremberg.

Juara dunia itu semakin hampir ke peringkat akhir Piala Dunia tetapi mereka perlu terlebih dahulu menangani Piala Konfederasi di Russia pada minggu-minggu akan datang, dengan Low dirangsang oleh prestasi ini.

"Ia adalah peluang yang baik untuk mendapatkan beberapa keyakinan," katanya. "Pemain kekal berada dalam kadar yang baik sehingga lebih 90 minit.

"Ia satu perlawanan yang penting untuk (Wagner). Dia menggunakan kemahirannya dengan baik. Dia seorang pemain yang memiliki kematangan dan keperibadian, dan seorang yang berdiri dengan pendapatnya sendiri.

"Dia seorang lelaki yang sangat terbuka, jujur ​​dan sangat positif dalam pasukan."

Dan Wagner, yang hanya membuat penampilan kali kedua untuk pasukan kebangsaan di peringkat senior, gembira kerana mampu menyumbang gol untuk skuad.

"Ia adalah malam yang baik," katanya. "Kami mahu menjaringkan banyak gol. Saya gembira saya boleh menyumbang sebahagian kecil dengan menjaringkan tiga gol.

"Ia hebat, tiga gol pertama saya untuk Jerman. Saya gembira. (Gol pertama) sangat hebat. Saya menunggu masa yang lama untuk itu dan ia adalah hantaran menarik daripada Joshua Kimmich.

"Saya berkata dalam banyak wawancara bahawa saya amat gembira bermain untuk negara saya. Sekarang jaringkan gol -- ia adalah satu impian bagi saya. Saya perlu menunjukkan prestasi yang baik."