SELANGOR 4 KUCHING CITY 0

Selangor mengutip tiga mata penuh di laman sendiri selepas menewaskan Kuching City 4-0 dalam aksi minggu ke-10 saingan Liga Super 2024/2025 di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ), sebentar tadi.

Ronnie Fernandez tidak menunggu lama untuk membuka jaringan awal buat pasukan tuan rumah pada minit ke-11 bagi mendahului Kuching City 1-0 dalam 45 minit pertama.





Penyerang kelahiran Jordan, Oli Olwan, memastikan debut pertamanya dengan kenangan manis apabila membuka akaun jaringan sekali gus menambah duka buat pasukan pelawat untuk mendahului 2-0 hasil jaringannya pada minit ke-67.

Selang tujuh minit kemudian, giliran Umar Eshmurodov pula untuk meletakkan nama sebagai penjaring pada minit ke-74 untuk memastikan Selangor selesa mendahului Kuching City 3-0.

Alvin Fortes melengkapkan jaringan keempat Selangor pada minit ke-80 untuk memastikan tiga mata penuh menjadi milik The Red Giants.




Selangor kekal menduduki tangga kedua Liga Super 2024/2025 dengan 22 mata selepas mencatatkan tujuh kemenangan, satu keputusan seri dan dua kali tewas. Anak buah Aidil Sharin Sahak pula berada di kedudukan keempat dengan 14 mata.