Tottenham dalam usaha untuk memasuki persaingan untuk menandatangani pemain tengah Southampton, James-Ward Prowse bagi merampas perpindahan West Ham untuk bintang England itu.

Kapten The Saints mengetuai pasukannya meraih kemenangan pembukaan musim ini menentang Sheffield Wednesday Jumaat lalu, namun masa depannya di kelab itu masih belum jelas.

West Ham pernah menjadi pilihan untuk menandatangani pemain antarabangsa England itu, namun selepas tawaran GBP25 juta ditolak oleh Southampton minggu lalu, dan perpindahan The Hammers itu kini boleh dirampas oleh saingan London mereka, menurut Daily Star.

Southampton bertahan untuk perjanjian yang betul dan telah meletakkan tanda harga GBP40 juta, dengan Pengarah Bola Sepak, Jason Wilcox, mengesahkan bahawa Saints tidak mempunyai sebab untuk membiarkan Ward-Prowse meninggalkan kelab.

Tottenham menyaksikan Ward-Prowse beberapa kali musim lalu dan kini boleh mendapatkan pemain berusia 28 tahun itu ketika bos baharu, Ange Postecoglou, ingin menambah pilihan bahagian tengah.