Ketua jurulatih Club Brugge, Carl Hoefkens, berharap Milan menyasarkan Noa Lang dan Charles De Ketelaere akan kekal bersama juara Belgium itu, tetapi mengakui perpindahan untuk kedua-duanya akan diatur 'pada masa yang sesuai'.

Milan pimpinan Stefano Pioli telah dikaitkan kuat dengan kedua-dua penyerang muda selepas mereka membantu Brugge memenangi kejuaraan liga ke-18 dalam sejarah mereka musim lalu, manakala pasukan Liga Perdana, Arsenal dan Leeds United dilaporkan berminat dengan satu atau kedua-duanya.

Penyerang Belgium, De Ketelaere menjaringkan 18 gol dalam semua pertandingan sepanjang musim 2021-22, manakala pemain antarabangsa Belanda Lang menambah sembilan gol dari jarak jauh.

Kedua-dua pemain muda itu turut beraksi dalam setiap satu daripada enam perlawanan Liga Juara-Juara Brugge penggal lalu, manakala Lang baru-baru ini mengisytiharkan dia mahu "mengambil langkah seterusnya" di tengah-tengah laporan mengenai minat Rossoneri.

Hoefkens, yang bermain dalam Liga Perdana Inggeris (English Premier League) untuk West Bromwich Albion sebelum berpindah ke jurulatih, percaya pasangan itu berada pada kedudukan yang baik untuk memperoleh perpindahan besar mereka pada masa hadapan.

Ditanya apa yang dia beritahu kedua-dua pemain dalam perbincangan mengenai masa depan mereka, Hoefkens berkata: "Saya lebih suka anda kekal.

"Saya cuba bercakap dengan mereka secara bersahaja, saya ingin tahu apa yang ada dalam kepala mereka. Tetapi pada pendapat saya, mereka berada dalam keadaan mewah.

"Mereka berdua sangat disayangi dan dipandang tinggi di sini. Sebagai sebuah kelab kami akan berusaha untuk perpindahan pada masa yang sesuai, tetapi sehingga itu mereka hanya perlu membuat persediaan sebaik mungkin, untuk kami atau untuk pasukan baharu mereka."