Kejayaan Johor Darul Ta'zim (JDT) memenangi Piala FA tiga kali berturut-turut itu memberi makna mendalam buat bintang kebangsaan, Arif Aiman, yang juga membantu menjaringkan gol kedua dalam perlawanan akhir, semalam.

Pemain berusia 22 tahun itu mengakui bergelut untuk mendapatkan semula prestasi terbaiknya ekoran kecederaan yang dialami pada awal musim namun, tetap mempamerkan persembahan sensasi sepanjang perlawanan.

"Alhamdulillah saya bersyukur dapat menjaringkan gol malam tadi.

"Selepas bebas daripada kecederaan, saya mengalami sedikit masalah untuk mendapatkan kembali rentak permainan namun, saya percaya usaha akan membantu saya demi menjadi lebih hebat," katanya.

Dalam masa sama, kredit harus diberikan kepada barisan pertahanan skuad Harimau Selatan apabila kental mengawal serangan pasukan Selangor meskipun tanpa kelibat pemain berpengalaman, Jordi Amat, yang diketepikan akibat kecederaan.

"Ini adalah kemenangan sensasi buat JDT dan semua ini semua takkan berlaku tanpa sokongan peminat tempatan sambil menegaskan bahawa saya sentiasa bersedia jika diberi peluang untuk bermain," kata Shane Lowry.

"Saya sangat gembira bermain bersama kelab terbaik di Malaysia.

"Kami memperaga aksi memukau dalam perlawanan yang menakjubkan," luah Oscar Arribas.