Bruno Fernandes menangani spekulasi melibatkan Cristiano Ronaldo ingin meninggalkan Manchester United, berkata dia 'tidak percaya' langkah sedemikian akan menjadi kenyataan.

Ronaldo kembali ke Old Trafford dari Juventus tahun lepas dan menamatkan saingan sebagai penjaring terbanyak United dalam Liga Perdana Inggeris (English Premier League) dengan 18 gol -- hanya di belakang pemain Tottenham, Son Heung-min dan Mohamed Salah dari Liverpool dalam bahagian (kedua-duanya 23 gol).

Bagaimanapun, ia adalah musim yang mengecewakan untuk United kerana Ole Gunnar Solskjaer kehilangan tugas dan Ralf Rangnick gagal untuk menstabilkan pasukan, dengan kelab itu terlepas kedudukan empat teratas dan bola sepak Liga Juara-Juara (UEFA Champions League).

Spekulasi baru-baru ini telah mencadangkan Ronaldo tidak berpuas hati dengan arahan United dan sedang mencari perpindahan, dan Chelsea dilaporkan telah menunjukkan minat.

Fernandes tidak percaya pemergian akan menyusul, bagaimanapun, dan menjangkakan untuk melihat rakan senegaranya itu dalam latihan United apabila pasangan itu pulang daripada bercuti bercuti minggu depan.

"Daripada apa yang telah saya bincangkan dengannya -- kami berdua masih bercuti, dan tiada siapa yang mengganggu rakan-rakan bercuti -- saya harap dalam empat hari kami akan bertemu untuk berlatih bersama. Saya tidak mengharapkan lebih daripada itu," kata Bruno.

"Setahu saya, tidak ada yang lebih daripada itu, tetapi semua orang menjaga masa depan mereka. Saya tidak percaya bahawa kelab itu sanggup kehilangan aset seperti Cristiano."

Fernandes kemudian ditanya mengenai kemungkinan Ronaldo kembali ke Sporting CP, di mana kariernya bermula, dan mengakui dia berharap perpindahan sebegitu akan menggembirakan pada masa hadapan.

"Ia akan menjadi saat yang hebat untuk Sporting, hampir semua orang menjangkakan ini; Saya mahu perkara itu berlaku," tambah Fernandes, juga bekas pemain Sporting.

"Dia mempunyai cita-cita untuk terus bermain selama bertahun-tahun. Kita akan lihat apa yang dia akan putuskan, saya harap, apabila kontrak bersama United tamat, tetapi cita-cita dan impian peminat adalah untuk melihat Ronaldo bermain sambil menyarung jersi Sporting."