Pengurus Villarreal, Unai Emery, bersedia berdepan kehilangan yang tidak diingini sebelum jendela perpindahan ditutup berikutan laporan Juan Foyth menjadi sasaran Barcelona.

Barca dikatakan telah mengalihkan perhatian mereka kepada pertahanan kanan itu selepas Cesar Azpilicueta memutuskan untuk kekal di Chelsea.

The Yellow Submarine kemudian memberitahu seteru LaLiga itu bahawa mereka perlu mengeluarkan dana sebanyak €42 juta (RM191.1j) untuk memancing pemain antarabangsa Argentina terbabit ke Camp Nou sebelum akhir bulan ini.

Foyth, yang menandatangani kontrak lima tahun ketika menyertai Villarreal daripada Tottenham pada Jun 2021, tidak cergas untuk perlawanan play-off Liga Persidangan Eropah menentang Hajduk Split, awal pagi esok.

Yeremy Pino pula dikaitkan dengan bekas kelab Emery, Arsenal, dan pengurus berbangsa Sepanyol itu sedar dia mungkin kehilangan tonggak penting sambil mendedahkan kedua-dua pemain tersebut gembira di kelab berkenaan.

Dia berkata dalam sidang akhbar malam tadi: "Ia tidak menjejaskan kami. Pasaran ditutup pada 31 Ogos dan ia tidak masuk akal di sebalik mereka yang membuat peraturan ini mungkin melihat ada kebaikannya.




"Di England, mereka mahu menukar tarikh tetapi akhirnya ia merugikan pasaran Inggeris. Tindakan logiknya ialah pasaran ditutup pada awal Ogos. Juan Foyth tidak akan berada di sini esok kerana dia mengadu tidak selesa.

"Apa yang boleh menjejaskan kami ialah mungkin terdapat perpindahan yang di luar jangkaan.

"Apa yang paling memudaratkan ialah sesuatu yang tidak dijangka seperti pembayaran klausa yang tinggi atau pemain menganggap sesebuah tawaran itu sangat menarik."