Ashley Young menyertai Everton menerusi perjanjian selama setahun.

Pemain sayap berusia 38 tahun itu menjadi pertahanan pertama The Toffees pada musim panas ini dan berpindah secara percuma sebaik kontraknya di Aston Villa tamat.

Young telah menandatangani perjanjian selama setahun di Goodison Park untuk bekerja di bawah pengurus, Sean Dyche, yang merupakan kaptennya ketika pertama kali menembusi Watford.

“Seseorang pengurus itu penting untuk saya mengikat perjanjian,” kata bekas ketua pasukan England dan Manchester United itu.

“Saya mengenalinya dan tahu bagaimana keghairahan dan keinginannya. Kejujurannya, keinginan untuk bekerja keras dan rasa dahaganya dalam kancah ini tiada duanya.


“Saya tahu keadaan tidak begitu baik buat Everton dalam beberapa musim lalu tetapi cita-cita pengurus apabila bercakap dengannya dan mendengar apa yang dia ingin lakukan dalam usaha mengubah kelab ini merupakan faktor utama dalam keputusan saya.

“Selebihnya adalah disebabkan reputasi Everton. Ia adalah sebuah kelab yang besar dan peminatnya merupakan salah satu yang terbaik.

“Memiliki mereka di belakang saya adalah satu peluang yang hebat. Saya gembira berkesempatan untuk berada di sini dan ketika ini saya hanya memikirkan permulaan kempen.”