Sebal, kecewa, marah – jelas terpancar di raut wajah rata-rata pemain Tottenham yang terkedu dengan jaringan penyamaan Everton disempurnakan Jarrad Branthwaite pada minit-minit akhir permainan Liga Perdana Inggeris (EPL) di Goodison Park!

Mendahului 2-1 susulan dua ledakan jaringan Richarlison pada minit keempat dan 41, Tottenham hanya menunggu masa untuk bersorak ceria dalam meraikan kemenangan di laman lawan, namun segalanya berubah selepas situasi kucar-kacir di hadapan gawang mereka segera dimanipulasi tuan rumah untuk aksi berakhir dengan keputusan seri.

Dan menurut analisis terperinci daripada Pakar Bola Sepak BBC Sports, Jermaine Jenas, rata-rata pemain Spurs dalam aksi pada Sabtu itu tampak lemau dan kurang bertenaga. Tiada gerakan gempak yang terhasil sepanjang 90 minit permainan dan nyata barisan pertahanan skuad kendalian Ange Postecoglou itu juga kelihatan sedikit layu di tasik madu! Persembahan keseluruhan yang cukup hambar dan boleh dilabel sebagai antara aksi terburuk Spurs sepanjang musim ini.

Tottenham kini menghuni tangga kelima liga dengan pungutan 44 mata dan perlu pastikan mereka konsisten dalam baki saingan liga andai mahu slot ke saingan benua Eropah kekal menjadi milik mereka ataupun kritikan bertubi-tubi bakal menghantui mereka!