Ketua jurulatih Juventus, Massimiliano Allegri, mengakui dia tidak pasti bila Paul Pogba akan kembali pulih daripada kecederaan.

Pogba masih belum membuat penampilan pertamanya untuk kelab itu selepas kembali ke Turin dengan perpindahan percuma sebelum permulaan kempen, mengalami kecederaan lutut pada pra-musim yang turut menyaksikan dia tidak dapat bermain di Piala Dunia Qatar.

Bekas pemain tengah Manchester United itu pada mulanya dijangka kembali untuk perlawanan menentang pendahulu Serie A, Napoli pada 13 Januari, tetapi kemunculan semula itu kini dilaporkan telah ditangguhkan.

Allegri, bercakap selepas kemenangan 2-0 ke atas Arsenal di Stadium Emirates semalam, tidak menetapkan jangka masa kepulangan Pogba dan menjelaskan dia berminat untuk mengelak soalan lanjut mengenai pemulihannya.

“Paul masih belum konsisten dalam latihan, jadi saya tidak boleh beritahu bila dia akan kembali,” katanya kepada Sky Sport Italia.

"Ini adalah kebenaran dan penting untuk mengatakannya, jika tidak setiap hari kita akan mendapat soalan ini tentang bagaimana pemulihan Pogba berjalan. Dia belum mula berlari dalam latihan."