Ketika Gianluigi Donnarumma berdepan kritikan ekoran prestasinya, kini tular berita bahawa Paris Saint-Germain meminati seorang penjaga gol veteran.

Apabila Donnarumma tiba pada 2021, pasukan gergasi Perancis itu seolah-olah mempunyai penjaga gol terbaik mereka untuk dekad seterusnya. Bagaimanapun, tugas yang digalasnya nyata menjejaskan mentalnya hingga menimbulkan beberapa keraguan sama ada PSG harus mempertimbangkan pilihan lain.

Adakah PSG menyasarkan penjaga gol Juventus?

Wartawan Poland, Maciej Siemiatkowski mendedahkan bahawa pihak atasan Paris sedang mempertimbangkan penjaga gol veteran, Wojciech Szczesny, untuk mengukuhkan kedudukan.

“Musim panas ini, PSG dan kelab Amerika lain menunjukkan minat mereka terhadap Szczesny, tetapi dia selaras dengan pilihan Juventus dan kelab untuk masa depan,” kata Siemiatkowski kepada TV Play (h/t Fichajes). "Jika kelab terus mempercayainya, dia tidak ragu-ragu tentang masa depan Bianconeronya."

Manakala penjaga gol kedua, Arnau Ténas telah membuat dua penampilan buat PSG. Perlahan-lahan orang ramai mula nampak ciri kualiti penjaga gol berusia 22 tahun itu.

Dalam dua penampilan, Ténas hanya dibolosi satu gol. Walaupun meninggalkan FC Barcelona untuk lebih banyak masa bermain, seorang perekrut untuk gergasi Sepanyol itu percaya PSG mungkin mempunyai permata di tangan mereka.

Tetapi yang lebih penting, ramai kini tertanya-tanya sama ada pemain Sepanyol itu boleh mencabar Donnarumma untuk mengambil alih tugasnya.