Tiger Woods menarik diri selepas dia melakukan teed off di lubang ketujuh dengan penonton menyaksikan dia diiringi dari padang dengan kereta golf.

Ikon golf, Tiger Woods, yang menganjurkan Genesis Invitational di The Riviera Country Club, berdepan kejadian yang tidak dijangka dan malang apabila dia menarik diri pada pertengahan pusingan kedua kerana tidak sihat.

Jelajah PGA AS secara rasmi mengesahkan berita itu pada semalam, yang membuatkan peminat dan rakan-rakan pesaing risau tentang kesihatan juara kejohanan utama 15 kali itu.

Pemain sensasi golf berusia 48 tahun itu mendedahkan bahawa dia telah bergelut dengan pelbagai kecederaan, terutama dengan menjalani pembedahan buku lali dua minggu selepas menarik diri daripada Masters 2023.

Walaupun kekejangan belakang menjejaskan prestasinya dalam pusingan pertama Genesis Invitational, tidak ada petunjuk awal bahawa isu itu menyumbang kepada penarikan dirinya pada pertengahan pusingan.

Tiger Woods, pesaing yang sengit, telah membuka pusingan kedua dengan birdie di lubang pertama par lima tetapi menghadapi kesukaran dengan bogey di lubang ketiga dan kelima.

Kasakitannya memuncak pada lubang ketujuh, di mana dia memutuskan untuk berhenti, menandakan pengakhiran yang mengecewakan buatnya untuk kembali ke Jelajah PGA.