Empat pasangan adik-beradik kembar menamatkan saingan dalam lima teratas teknikal duet di Pusat Akuatik Olimpik, dengan hanya pasangan Britain yang menduduki tempat kedua memisahkan mereka.

Wang Liuyi dan Wang Qianyi dari China menyerlah untuk meletakkan mereka sembilan mata di hadapan pesaing terdekat mereka, adik beradik Austria Anna-Maria Alexandri dan Eirini-Marina Alexandri. Kembar Belanda Bregje de Brouwer dan Noortje de Brouwer mengikuti di belakang di tempat ketiga.

Pasukan adik-beradik tembok besar itu mendominasi rutin teknikal, dengan pasangan kembar keempat, dari Ukraine, menduduki tempat kelima.

Liuyi dan Qianyi mempesonakan pakaian renang pelbagai warna hijau dan merah jambu dengan persembahan bertajuk "Lotus."


Sebaliknya, Anna-Maria Alexandri dari Austria dan Eirini-Marina Alexandri, dua daripada pasangan kembar tiga mempamerkan nada garang dalam set rutin mereka untuk lagu "We will rock you" oleh Queen.

Bregje de Brouwer dan Noortje de Brouwer dari Belanda berada di tempat ketiga . Pasangan kembar itu memakai pakaian renang berwarna biru tua, dengan tema disko dengan lagu "Far from over" oleh Frank Stallone.