Mauricio Pochettino mengakui Chelsea kehilangan rentak selepas mereka gagal menewaskan Burnley yang beraksi 10 pemain dalam apa yang dilihatnya sebagai perlawanan 'wajib menang' di Stamford Bridge, yang berakhir 2-2.

Cole Palmer membuka jaringan sebelum meletakkan Chelsea di hadapan gagal mengekalkan kelebihan ketika beraksi di laman sendiri untuk menamatkan perlawanan meraih tiga mata penuh.

Burnley yang terpaksa bermain dengan 10 pemain bermula dalam separuh masa pertama, manakala pengurus The Clarets, Vincent Kompany, turut dibuang padang kerana membuat bantahan.

“Hari ini kami tidak menunjukkan kapasiti, tenaga, kelaparan,” kata Pochettino.

“Ini bukan tahap permainan untuk bersaing dalam Liga Perdana Inggeris.

“Sebab itu saya sangat kecewa. Ia lebih di sini (di dalam hati) dan di sini (di kepala) daripada di kaki anda. Ini tentang menjadi kuat seperti kumpulan, kuat sebagai satu pasukan.

“Kami terlalu lambat berkembang. Itulah kuncinya hari ini. Pasukan bermain dengan baik, kami mempunyai tenaga. Apabila kami mempunyai bola, kami menyerang.

“Tetapi apabila kami tidak mempunyai bola, kami tidak mempunyai tenaga yang sama. Hari ini, maaf, saya tidak gembira dengan persembahan ketika kami mengawal bola.

“Sukar untuk menerima keputusan in. Ia adalah perlawanan yang wajib menang buat Chelsea."