Pengurus Wales, Rob Page percaya pasukan itu telah banyak berubah sejak persaraan Gareth Bale demi mencapai satu kemenangan menjelang Euro 2024.

Wales bakal menerima kunjungan Poland dalam perlawanan akhir play-off di Stadium Cardiff City awal pagi Rabu sebelum layak ke perlawanan di German nanti.

Kemenangan akan menyaksikan Wales bermain di Kejohanan Eropah buat kali ketiga berturut-turut dan kejohanan utama keempat daripada lima selepas layak ke Piala Dunia 2022.

Tetapi kali ini Wales beraksi melepasi kelayakan tanpa bekas kapten Bale, pemegang rekod dan mesin gol mereka yang bersara pada Januari tahun lalu, beberapa bulan sebelum permulaan kelayakan Euro 2024.

“Imbas kembali ke perlawanan separuh akhir dan akhir sebelum Piala Dunia menyaksikan Gareth menjaringkan tiga gol.

“Kami mempunyai salah seorang pemain bola sepak terbaik dunia dan ia menunjukkan sejauh mana kami telah melangkah dalam masa yang singkat.

“Kami hanya ada satu kejohanan selepas persaraan Gareth dan satu kemenangan lagi untuk layak.

“Kita adalah sebuah negara di mana, jika kita boleh layak atau lebih dekat pada penghujung kempen untuk layak, sementara kita masih dalam peralihan memperkenalkan pemain muda tanpa beberapa pemain senior bertaraf dunia yang pernah kita miliki, maka kita berada pada laluan yang baik.

“Di situlah kami berada pada masa ini dan ia adalah satu langkah yang agak ketara. Ia menunjukkan kekuatan secara mendalam dan kualiti yang kami tempuhi," kata Page.