Goh Liu Ying berkata dia sudah bverfikir dengan sebaiknya sebelum membuat keputusan untuk bersara daripada pentas kompetitif sukan badminton bermula tahun depan.

Jelas legenda beregu campuran negara itu, yang kali terakhir memenangi gelaran dalam Kejohanan Terbuka New Zealand 2019 bersama Chan Peng Soon, ia merupakan waktu paling sesuai untuk dia menggantungkan raket.

Ini berdasarkan prestasi semasanya yang tidak lagi dapat memberikan cabaran di peringkat antarabangsa sebagai pemain profesional.

Bagaimanapun, pemain berusia 33 tahun itu berhasrat untuk beraksi buat kali terakhir di gelanggang sendiri dalam Terbuka Malaysia tahun depan.

"Terbuka Malaysia akan menjadi kejohanan terakhir buat saya kerana saya berharap dapat bermain sekali lagi di laman sendiri sebelum bersara," katanya kepada wartawan Nadi Arena, Kamal Nizam.

"Tetapi masih tidak tahu lagi kerana ia kejohanan bertaraf Super 1000, jadi tidak tahu lagi saya dapat layak atau tidak."

Mengenai perancangannya selepas bersara, Liu Ying berkata: "Kita perlu mengambil satu langkah demi satu langkah, beri saya habiskan Terbuka Malaysia terlebih dahulu, mungkin selepas itu akan ada kejutan.

"Mungkin juga saya akan bekerja dengan Astro Arena," katanya lagi.