PDRM gagal meraih kemenangan meskipun mendahului dengan dua gol ketika menentang Kuala Lumpur City (KL City), dalam perlawanan pramusim di Stadium Selayang sebentar tadi.

Perlawanan kali ini juga menguji mental pemain kedua-dua pasukan dengan pelaksanaan teknologi video bantuan pengadil (VAR).

Pemain import baru PDRM, Ifedayo Olesugon, terlebih dahulu membuka tirai jaringan pada minit ke-28 sebelum tamat aksi separuh masa pertama.

Hasrat PDRM untuk menggandakan kedudukan hadir apabila keputusan VAR memihak kepada Ifedayo untuk meletakkan The Cops di hadapan.

Pada minit ke-59, jaringan dari pasukan KL City telah di batalkan akibat daripada keputusan VAR yang mendakwa ada kekasaran berlaku keatas pemain PDRM.

The City Boys merapatkan jurang permainan apabila ketua pasukan, Paulo Josue mudah menyempurnakan sepakan penalti pada masa kecederaan.

Sebelum wisel penamat ditiup, Patrick Reichelt, menjadi wira buat pasukan KL City apabila jaringannya dibenarkan oleh VAR sekali gus berakhir dengan keputusan seri 2-2.