Pengurus AC Milan, Stefano Pioli, berharap pelantikan penasihat kanannya, Zlatan Ibrahimovic, baru-baru ini mampu menjadi pencetus buat pasukannya merapatkan jurang dengan dua kelab teratas Serie A menjelang kunjungan ke kelab tercorot, Salernitana.

Anak buah Pioli akan turun menghadapi perlawanan itu dengan lima mata di belakang pasukan di tangga kedua, Juventus, dan akan mendapat tonik tambahan menerusi ketibaan bekas wira tersebut yang dijangka hadir di Salerno.

Pioli memberitahu sidang akhbar: “Dia masih Zlatan yang serupa. Dia akan memainkan peranan yang berbeza tetapi dia mempunyai sikap ingin tahu dan keazaman tinggi.




“Saya melihat Ibra yang bermotivasi dan ia adalah hari yang menarik. Dia adalah nilai tambah untuk saya dan kelab, tetapi dia mempunyai pengalaman hebat dan dia adalah simbol mereka yang mencabar pencabar.”

Milan masih dibelenggu krisis kecederaan yang semakin meningkat dan yang terbaru, kehilangan Tommaso Pobega dan Noah Okafor akibat kecederaan otot dalam kemenangan selesa ke atas Monza hujung minggu lalu.